کلینیک زیبایی نویان | بهترین خدمات زیبایی - بوتاکس، مزوتراپی، کاشت مو و ...
+
phone email

تزریق بوتاکس - حذف چین و چروک در یک جلسه

  • خانه
  • تزریق بوتاکس - حذف چین و چروک در یک جلسه
Services Details

تزریق بوتاکس - حذف چین و چروک در یک جلسه

تزریق بوتاکس و جوانسازی پوست در کلینیک نویان - دکتر مهران راجی پور

بهترین خدمات بوتاکس، رفع چین و چروک و جوانسازی پوست در کلینیک نویان

بوتاکس دارای مزایای مختلفی است:

  • جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک
  • رفع خط لبخند
  • رفع خط اخم
  • صاف شدن پیشانی
  • افزایش اعتمادبنفس
  • افزایش زیبایی

انواع خدمات بوتاکس در کلینیک نویان انجام می شود و شما عزیزان برای مشاوره رایگان و گرفتن وقت ویزیت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:


09127898515

021-22673610                                      021-22672678


 

 

تزریق بوتاکس و رفع چین و چروک فقط در یک جلسه

هدف از تزریق بوتاکس رفع چین و چروک‌های پوست و جوانسازی پوست می‌باشد. ازجمله محبوب‌ترین تزریق‌های زیبایی، بوتاکس پیشانی، خط اخم، و خط خنده است که در کلینیک زیبایی نویان پارس تحت نظارت دکتر مهران راجی‌پور انجام می‌شود. در این مقاله با این خدمات آشنا می‌شوید.

 

نویان پارس مفتخر است که کمترین میزان ترمیم و عارضه را در طول سال‌های گذشته داشته است.

 

BOTOX چیست؟

با هر فعالیتی مثل خندیدن، اخم کردن، فکر کردن، خوردن و خوابیدن، حرکات صورت همراه با انقباض و استراحت عضلات ریزی می باشد که در صورت شما وجود دارند. از زمان تولد، اعصاب صورت باعث حرکت این عضلات در اطراف لب، دهان و چشم می شوند. با گذشت زمان این حرکت های عضلات می تواند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در نواحی مختلف صورت شما شود. وقتی این خطوط ظاهر می شوند از آن موقع به بعد، خطوط شروع به عمیق تر شدن می کنند. 

بوتاکس درواقع نوعی سم است که باعث فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم می شود. تزریق بوتاکس باعث می شود که عضلاتی که در آنها تزریق شده است، انقباض کمتری پیدا کنند و درنتیجه چین و چروک ها، خط پیشانی و بخش های پایینی چهره را از بین می برد و بطور کلی صورت شما را جوانسازی می کند. 

یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضله است که دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث ریلکسیشن و کنترل انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفته است. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تصویب کرد.

 

بوتاکس

 

تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می‌کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی‌حسی نمی‌باشد اما بهتر است که پیش از تزریق بوتاکس بی‌حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می نماید.

نقاط تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده و منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام شود. سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک ‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می ‌رود؛

مانند چین و چروک ‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌ شوند و چروک ‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می ‌شوند. تزریق بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می ‌شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم  میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. نواحی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

محل تزریق بوتاکس صورت برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می ‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می ‌شود. این در حالی است که در تزریق بوتاکس به منظور زیبایی نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌ گیرند. ضخامت پوست، میزان  چروک های ناشی از آفتاب‌ سوختگی  و عمق چین و چروک ‌ها از مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند.

چروک های ناشی از تاثیر آفتاب که عمیق هستند و همچنین افتادگی صورت غالبا به بوتاکس پاسخ نمی دهند. لازم به تاکید مجدد است که بوتاکس  یک پرکننده صورت (فیلر) نیست (یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند و فقط عضلات مورد نظر را ریلکس کرده و از انقباض عضله جلوگیری می کند.)

ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد (دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد). با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و  ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد؛ البته بهتر است از پزشک متخصص پوست خود بخواهید که در این امر (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر شما به یک کلینیک خوب و تخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمین ماندگاری اثر بیش تر این اقدام زیبایی وجود خواهد داشت.

 

جوانسازی صورت

 

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس

متخصص پوستی که برای تزریق بوتاکس به وی مراجعه می کنید، در جلسه معاینه و مشاوره اولیه به شما تمامی اقداماتی را که باید قبل از این اقدام زیبایی به انجام برسانید را گوشزد خواهد کرد. به طور کلی مهم ترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از بوتاکس صورت عبارتند از:

  • حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نشود. مواد موجود در این فرآورده ها می توانند بر روی روند بهبودی شما تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش تورم و یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس شوند.
  • باید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، استفاده از دارو هایی مانند آسپیرین را کاهش دهید چرا که این گونه داروها به رقیق کننده های خون مشهورند و با اثر گذاری خود می توانند باعث افزایش میزان خونریزی حین یا بعد از تزریق بوتاکس شوند.
  • همچنین مصرف داروهای ضد التهاب نیز بهتر است که پیش از این اقدام زیبایی با محدودیت انجام شود تا کبودی ناشی از تزریق و زمان لازم برای برطرف شدن آن کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود)

 

 

  • چه کسانی نباید تزریق بوتاکس داشته باشند؟

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • بیمارانی که حامله هستند.
  • خانم هایی که در دوران شیردهی هستند.
  • افرادی که اختلالات کلیوی دارند یا بیماری عصبی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.
  • از آنجایی که تزریق بوتاکس برای همه چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی پوست موثر نمی‌باشد، ابتدا باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید شاید درمان دیگری مناسب شرایط پوست شما باشد.