کلینیک زیبایی نویان | بهترین خدمات زیبایی - بوتاکس، مزوتراپی، کاشت مو و ...
+
phone email

جزئیات وبلاگ

بوتاکس کنیتوکس چیست؟

Blog Details

تزریق بوتاکس از رایج ترین  روش هایی است که از آن با نام روش  غیر جراحی یاد می شود. که به جهت رفع چین و چروک می‌باشد. طوری‌که این روش سالانه بیش از ۶ میلیون بار در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنیتوکس از انواع بوتاکس است که مانند سایر بوتاکس ها  برای درمان بسیاری از چین و چروک‌های صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط خنده، چروک پیشانی و خط اخم کاربرد دارد. چنانچه تا به حال از بوتاکس استفاده نکرده‌اید، احتمالاً در مورد نحوه انجام و نتیجه این روش پرسش‌هایی خواهید داشت. ما در این مقاله قصد داریم تا در این مورد توضیحاتی را به شما ارائه کنیم.

بوتاکس | الماس طب

در واقع بوتاکس کنیتوکس نوعی پروتئین خالص غیر‌حیوانی است که از بوتولینوم ساخته می‌شود. زمانی که  بوتاکس را  با مهارت به عضلات مشخص شده ای مثل  صورت و گردن تزریق کنید باعث شل شدن موقتی آن ناحیه از عضلات می شود که در نهایت منجر به کاهش یا صاف شدن خطوط حرکتی نا‌مطلوب و به حداقل رساندن هرگونه ظاهر افسرده و افتادگی عضلات صورت می‌شود. عضلات صورت که باعث ایجاد افتادگی می‌شوند، بر روی موقعیت عمودی بافت نرم ابرو، گونه و خط گونه تاثیر منفی می‌گذارند.

بوتاکس کنیتوکس چه مزایایی دارد؟

درمان پوست شما

این مسئله که پوست به مرور زمان دچار فرسودگی و سائیدگی می شود وجود دارد علت هم این است که عضلات صورت فعالیت زیادی انجام می دهند و بدن قادر به ترمیم آن ها نیست. با استفاده از بوتاکس کنیتوکس تزریقی، به پوست خود فرصت اینکه خود را  درمان و ترمیم کند را بدهید. در طی ۳ الی ۶ ماه که بوتاکس تزریقی در سیستم بدن شما جریان داشته باشد، پوست بدون هیچگونه فشاری از جانب عضلات زیرین فرصت بهبودی پیدا می‌کند.

انجام بوتاکس | کلینیک الماس طب

نیازی به استراحت نیست 

نه تنها استفاده از آرایش بلافاصله بعد از تزریق مانعی ندارد، بلکه این روش درمانی غیر جراحی و ضد چروک است که حتی نیازی به استراحت هم ندارد. اکثر بیماران درمان مناسب با فعالیت‌های روزمره خود را انتخاب می‌کنند. بسیاری از پزشکان این روش را به عنوان درمانی پیشگیرانه برای از بین بردن علائم قابل مشاهده پیری توصیه می‌کنند.

عوارض کنیتوکس چیست؟

در برخی از از افراد گزارش شده است که در درمان با بوتاکس واکنش های منفی داشته اند. به خصوص در افرادی که ممکن است آلرژی داشته باشند. در بیشتر موارد علت واکنش های منفی این است که سم بوتاکس در نواحی مختلف گسترش پیدا می کند این واقعه زمانی رخ می دهد که بوتاکس را فردی که در این کار حرفه ای نیست تزریق می کند. در نتیجه انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه به جلوگیری از نتایج منفی کمک شایانی خواهد کرد. یکی از شایع­ترین عوارض بوتاکس، اختلالات عصبی عضلانی است. به عنوان مثال افتادگی پلک یکی از این موارد است که ممکن است در صورتی که تزریق به صورت غیر حرفه ای انجام شود این اتفاق بیافتد.

. اثرات ریوی، مشکلات  تنفس نیز در برخی از افراد گزارش شده است.  همچنین قرار گرفتن در معرض زخم قرنیه در بیمارانِ تحت درمان با برای بلفارواسپاسم نیز از دیگر موارد مشاهده شده در عوارض بوتاکس است.خونریزی در بیماران تحت درمان با بوتاکس برای استرابیسم و غیره  از دیگر اثرات منفی بوتاکس است.  در نهایت عفونت ادراری در بیماران مبتلا به مثانه بیش فعال و حبس ادرار در بیمارانی که به دلیل اختلال عملکرد مثانه تحت درمان با بوتاکس هستند مهمترین موارد دیده شده از عوارض بوتاکس کنیتوکس است.

مهم ترین نکته در رابطه با بوتاکس این است که شما بعد از تحقیقات دقیقی که در رابطه با آن انجام دادید باید توجه داشته باشید که حتما در یک کلینیک با پزشکان متخصص این کار را انجام دهید.

بوتاکس | الماس طب

بعد از تزریق بوتاکس باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

تجربه ثابت کرده است که بوتاکس ممکن است با برخی از داروها تداخل ایجاد کند برای مثال برخی از آرام بخش ها، برخی از داروی های ضد اسپاسم، آنتی بیوتیک ها و غیره. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که قبل از این که هر کاری را در این راستا انجام دهید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

- معمولا توصیه می‌شود که ۱۰ تا ۱۴ روز از قبل از تزریق، از مصرف روغن ماهی، ویتامین E، آسپیرین و ایبوپروفن اجتناب شود.

- اگر سابقه حساسیت به سم بوتولینوم را دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. اگر به شیر یا مواد لبنی آلرژی دارید، از تزریق بوتاکس کنیتوکس اجتناب کنید. چراکه در ترکیبات آن ماده لاکتوز یافت می‌شود.

- درصورتی‌که مبتلا به بیماری‌های مرتبط با عضلات و اعصاب مانند ام ‌اس یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک هستید، حتما به پزشک اطلاع دهید. زیرا بعد از تزریق عضلانی بوتاکس کنیتوکس، احتمال تشدید ضعف عضلات یا اعصاب وجود دارد.

- تزریق بوتاکس در شرایط بارداری و شیردهی اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است خطراتی جنین را تهدید کند.